Är tatueringspennorna (805006) veganska?

Hej!
Jag undrar om dessa tatueringspennor innehåller animaliska saker eller är djurtestade?
Innehåller de miljövänliga ingredienser?

Mvh. Emilia

Kommentarer

  • Hej Emilia,

    Tatueringspennorna innehåller inga animaliska ingredienser.

    Pennorna är inte testade på djur. För ingredienser som enbart ingår i kosmetiska produkter är det numera helt förbjudet att testa på djur enligt EU-lagstiftningen. Dock ska man komma ihåg att det är ganska få ingredienser som används endast för kosmetik. Om du hittar en kosmetisk produkt där det står att ingredienserna inte testats på djur så är det med största sannolikhet så att det är länge sedan ingredienserna testades på djur. Lagen har nämligen en preskriberingstid när det gäller detta. Om det har gått en viss tid sedan kosmetikingrediensen testades på djur så får man marknadsföra det som att ingredienserna inte testats på djur.

    Ingredienserna som ingår är inte speciellt certifierade som ekologiska eller liknande.

    Med vänlig hälsning,
    Ida
    Regulatory Environmental and Regulatory Affairs