Stämpeldyna Versafine Black hand/fotavtryck till bäbis?

Kan man använda Stämpeldyna Versafine Black till att göra hand/fotavtryck till bäbis? Eller innehåller färger någon form av gifter som kan vara farligt för barnet? (Hört att vissa kan vara det) och om det går är det svårt att få bort färgen från fingrarna?

Kommentarer

  • Hej Madde,
    Tack för din fråga!
    Nej det är olämpligt då stämpeldynor inte är kontrollerade och bedömda på det sätt som kosmetiska/leksaks produkter måste bedömas. Huden på en bebis är dessutom mer känslig än en vuxen, och det kommer definitivt vara svårt att få bort det från huden.
    Stämplarna är en kemisk produkt och har ett annat tänkt användningsområde än kosmetik.

    /Marcus
    Regulatory Environmental and Regulatory Affairs