Ståltråd i ugnen

Hej! Jag skulle vilja göra en docka utav fimolera och undrar om det skulle gå bra att göra en bas av ståltråd med vissa delar av tråden synliga? Dvs. skulle leran ha något problem med tråden under bränning, och skulle tråden vara säker att ha i ugnen? Och om det går, vilken slags ståltråd (aliminium?) är bäst/säkrast?

Kommentarer

  • Hej Bo,

    Tack för att du hör av dig till oss. Det går bra att bränna leran i ugn, tillsammans med aluminimtråd. Du hittar aluminiumtråd i olika bredder här.

    Lycka till med ditt projekt och ha en fin dag!
    Mvh Annika
    Product Development