Sprayfärg, åldersgräns för att köpa?

Hej, har ni åldersgräns för att köpa sprayfärg? Min son är 17 år och innan han åker och handlar vill jag kolla. Tack mvh Ann-Catrine

Kommentarer

  • Hej Ann-Catrine,
    Tack för din fråga! Nej vi har ingen åldersgräns på att köpa sprayfärg.
    Däremot måste barn under 18 år alltid ha sina föräldrars medgivande om de ingår ett avtal (det vill säga gör ett inköp). För att man ska få anta att föräldern gett sitt medgivande krävs det att produkten är något som en minderårig normalt sett kan ha tillåtelse att köpa. Det är ju något i detta fallet som vi antar en 17-åring kan göra.

    Butikerna kan alltid informera kunderna att en produkt inte är lämplig för en viss ålder nämligen.

    Hoppas det svarar på dina frågor!

    /Marcus

    Regulatory Environmental and Regulatory Affairs