Skyddande yta på Hobbylack Matt ?

Hej

Har målat en yta på plywood med eran Hobbylack Matt White och Black färg. Skulle vilja sätta på en skyddande yta för att det ska bli mer slitstarkt, någon typ av lack antar jag.

Behöver man tänka på något speciellt vid val av lack så den inte löser upp färgen och fastnar ordentligt ?

m.v.h
Erland

Kommentarer

  • Hej Erland,

    Tack för att du hörde av dig till oss!
    Vi har en lack som heter Oceanlack det är en vattenbaserad lack som passar till Hobbylack. den finns med 3 olika finish, matt, halvblank och blank. Den matta lacken är speciell, här är det viktigt att röra om i lacken före användning, inte bara skaka burken. Det som gör lacken matt, lägger sig i botten av burken om den har stått ett tag. Om man inte rör om i burken, så kommer penseln att fånga upp de koncentrerade matta partiklarna i botten av burken och det ger en nästan frostig yta istället. Så rör om i burken ordentligt, så blir det en bra matt yta.
    Innan man lackar ska Hobbylacks ytan vara helt torr, vänta gärna något dygn före lackning.

    Ocenlackerna  är vattenbaserade och löser inte upp Hobbylacken.

    Lycka till med ditt projekt!
    Ingela

    Product Development