Kan silikon formpasta, användas för att gjuta formar till livsmedel?

Har hittat silikon-formpasta där man kan göra egna avgjutningar (artikelnr. 102187). Jag undrar om den även går att använda till ätbara saker (jag tänker på om man kan gjuta chokladpraliner i dessa formar).

Har sett liknande (dyrare) produkter på andra ställen, även då silikon, som går bra att använda till ätbara saker, men det skulle ju kunna vara andra ingredienser i den här.

Tack på förhand!

Kommentarer

  • Hej Sanna,
    Tack för visat intresse av våra produkter!
    Tyvärr är materialet inte testat och därmed inte heller godkänt för livsmedelskontakt.
    Ha en fin dag!

    /Marcus
    Regulatory Environmental and Regulatory Affairs