Färg till Resin?

Hej.

Hvilken slags farve kan man blande i resin, når man ønsker fx at lave kulørte smykker ?

Vh Nanette

Kommentarer

  • Hej Nanette,

    Tack för att du hörde av dig till oss!
    Resin har blivit otroligt populärt och man kan ju göra så fina saker!
    När det gäller smycken rekommenderar vi att man har t ex hängen och dyl utanpå kläderna och inte i direkt kontakt med huden.
    Resin kan man färga med Alcohol Ink som finns i flera kulörer.

    Ha en fortsatt bra dag!
    Product Development
  • Hej Jordens bästa Panduro!
    Jag läste denna tråd och kostade på mig en massa färger Alcohol Ink för att färga resin. Dessvärre släpper smycket färg även närresinet torkat.
    Vad gör jag för fel?
  • Hej Nahrin,

    Tack för att du hörde av dig till oss!

    Det jag kan tänka mig är att det är väldigt mycket färg tillsatt, så det påverkar resinet negativt eller att resinet inte har härdat som det ska.
    Stelnar resinet som det ska?
    Numera har vi även en speciell färg/pigment för detta resin som du hittar här

    Varmt välkommen tillbaka om du har ytterligare frågor
    Ingela
    Product Development