Øreringe

Jeg er bare interreseret i at vide hvad der er i jeres øreringe? Alså er det sølv eller er der nikkel i?

Kommentarer

  • Hej Inga!
    Vi har silver örhängen 925, men jag gissar att din fråga gäller de andra örhängena?
    De är inte nickelfria men i likhet med alla Panduros smyckesdelar uppfyller den kraven i gällande EU lagstiftning för smycken.
    I lagstiftningen finns gränsvärden för vilka halter av ett antal metaller (däribland nickel) som får förekomma i smycken.
    De gränsvärden som finns i lagstiftningen är följande:
    Nickel: max 0,5 μg/cm²/ vecka + max 0,2 μg/cm²/ vecka (denna lägre nickelgränsen gäller för örhängen/piercing-smycken)
    Bly: max 0,05 % (w/w) = 500 ppm
    Kadmium: max 0,01 % (w/w) = 100 ppm

    Hoppas att du fick svar på din fråga, annars får du gärna höra av dig igen.

    Önskar dig en riktigt God Jul och ett Gott nytt år!
    Mvh
    Malin

    Product Development