Pyssel

Jag ska göra en sagostig, göra egna figurer av lera och måla. Vad rekommenderar ni för material till detta ? Som tål att vara ute i ur o skur ?

Kommentarer

  • Hej Maria,

    Låter som ett roligt projekt. Leran som jag kan rekommendera är FIMO leran.
    Efter härdning i ugn, så är den väderbeständig, men det är viktigt att det inte finns några sprickor i leran, då kan det tränga in vatten och skada figuren.
    Fimo färgerna kan dock blekna något efter ett tag, om de utsätts för sol.

    Önskar dig en fin dag!
    Mvh Annika

    Product Development