Produkter

När kommer tie dye set på webben? Och vad räcker det till att färga på ett ungefär?

Kommentarer

  • Hej Jessie!

    Tack för att du hörde av dig till oss!
    251250 Tie-dye set beräknas vara på lager i vecka 39.
    Det innehåller 4 färger á 100 ml. så det räcker till ganska många plagg beroende på vad man ska färga. Kanske 4-6 -T-shirts, beroende på storlek och hur mycket färg man använder.
    Färgerna som ingår i setet säljs även löst: Watercolour textile .
    Så här gör man: fuktar tyget, vira snöre eller gummiband runt tyget på vissa ställen, och droppa sedan färgen ( precis som den är) på tyget med hjälp av en pipett. Ha gärna vitt ofärgat tyg emellan de färgade partierna, färgen kommer att sprida sig. Tryck gärna till tyget, så färgen tränger in. Låt ligga minst 1 timme (kan ligga upp till 24 timmar) och knyt sedan upp snörena/gummibanden. Kan fixeras i ugn eller med strykjärn. Tvätta separat de första gångerna.

    Så här blir det om man låter det ligga i 1 timme:
    Så här blir det om man låter det ligga i 24 timmar:

    Hör gärna av dig om du undrar över något mer!
    Önskar dig en fin dag!
    Ingela

    Product Development