Produkt råd

Hej!
Jag ska testa på att skapa egna örhängen med härliga små figurer och liknande. Nu behöver jag råd kring vilken lera som är bäst för detta ändamål, det ska vara hållbart och enkelt att skapa med. Finns det lera som torkar själv eller ska alla leror torkas i ugnen? Jag vill gärna köpa en vit lera som jag sedan kan måla med hobbyfärg mer detaljerat när figuren har torkat. Finns det någon lack eller liknande som gör att färgen blir fint glansig och hållbar?

Kommentarer

  • Hej Melisa,

    Tack för ditt mejl.
    Finns tyvärr ingen lufttorkande lera som jag kan rekommendera för detta ändamål.
    Men man kan göra hängena Vit fimo lera, som ska härdas i ugn. Därefter kan man måla dom med Hobbylack och lacka med Fimo gloss varnish.

    Lycka till med ditt projekt!
    Mvh Annika
    Product Development