Måla med Betongfärg?

Hej! Jag har tänk att måla om en vas i betongfärg. Jag undrar vilken sprayprimer ni rekommenderar till det?

Kommentarer

  • Hej Nora,

    Tack för att du hörde av dig till oss!
    Vad är det för material på din vas?
    Menar du att du vill måla med denna färg: Betongfärg eller menar du att du vill måla med någon typ av färg som är betongfärgad?

    Hör av dig så reder vi ut det här!
    Ingela
    Product Development
  • Det är två vaser som är en i glas och en i keramik. Tänkte den fösta betongfärgen som ni nämnde.
  • Hej igen,

    Då behöver du i ge spray primer, du kan måla direkt på glaset/keramiken, det har vi gjort på bilden.

    Tänk bara på att vasen är ordentligt rengjord före målningen.

    Ha en fin dag!
    Ingela

    Product Development