Har ni någon giftfri färg till porslin?

Hej jag undrar om ni har någon giftfri färg som fäster på porslin?
Med vänliga hälsningar
Emma

Kommentarer

  • Hej Emma,

    Tack för din fråga. Vi har både färg och pennor i vårt sortiment till vuxna som är anpassade för att de ska fästa på porslin. Porslinsfärgen innehåller ett konserveringsmedel för att undvika att färgen börjar mögla under förvaring. Ämnet kan orsaka allergiska reaktioner och därför ska man undvika att få färgen på huden. När färgen härdat är den är risken för reaktioner mycket liten.

    Om det är ett barn som ska måla så har vi dessa porslinspennor som är speciellt anpassade till barn. Dessa är testade och godkända för barn över tre år.

    Vi rekommenderar inte att någon av dessa färger eller pennor används för att måla ytor i direkt kontakt med livsmedel eller dryck. Detta eftersom mindre mängder för kan skavas bort och hamna i maten eller drycken.

    Hoppas att detta svarar på din fråga!
    Regulatory Environmental and Regulatory Affairs