Är porslinsfärgen säker för barn att göra hand- och fotavtryck med?

Hej Panduro

Har ni någon porslinsfärg som är anpassad för att komma i kontakt med huden? Jag vill göra hand- och fotavtryck med min bebis. Den är väl inte allergiframkallande eller skadlig?

Mvh Pernille

Kommentarer

  • Hej Pernille!

    Tack för din fråga. Panduro kan tyvärr inte rekommendera dig att använda porslinsfärgen vi säljer på huden eftersom färgen inte är anpassad till detta ändamål. Den porslinsfärg som Panduro säljer innehåller en liten mängd konserveringsmedel (BIT och CMIT/MIT) som kan orsaka en allergisk reaktion hos personer som är överkänsliga.

    Ha en fin dag!
    /Ida
    Regulatory Environmental and Regulatory Affairs