Fungerar Oceanlack på plast?

Hej. Undrar om den här produkten
 https://panduro.com/sv-se/produkter/lim-lack-tejp/lack/inomhuslack/oceanlack-blank-50-ml-244356 fungerar på plast.
Mvh//Eddie

Kommentarer

  • Hej Eddie,

    Tack för att du hörde av dig till oss!
    Nej, Oceanlack fungerar inte så bra på plast. Vi har däremot 104646 det är en lack i Humbrol serien som kommer i små burkar (14 ml) och passar bl a modell flyg, bilar etc. Är det något sådant du är ute efter?
    Hör gärna av dig om du undrar över något annat!

    Ha en bra dag!
    Ingela

    Product Development
  • Ja det stämmer det är just för plast model och leksaker. Men skulle behöva va vattenbaserad o genomskinlig.

  • Hej Eddie,

    Tyvärr har jag ingen annan bra vattenbaserad lack för plast.
    Hoppas att du hittar vad du söker!

    Ha en fin dag!
    Ingela
    Product Development
  • Kan jag använda oceanlack på fimosmycken. Behöver man lampa för att härda lacken.
    Mia Åkerblom
  • Hej Mia,
    Tack för din fråga! Vi kan tyvärr inte rekommendera några av våra färger till användas till smycken. De är inte testade för detta ändamål då det kan finnas ämnen som tas upp via långvarig kontakt med huden.

    Ha en fin dag!
    Marcus
    Regulatory Environmental and Regulatory Affairs