Vad ska jag använda för pennor?

Hej.
Jag ska måla på en tapet. Tapeten har vit botten och svarta konturer av rosor. Vissa av dessa rosor vill vi fylla i med lila färg.
Har ni tips på vilken penna (helst) jag kan använda för att fylla i rosorna? Den bör vara permanent och fästa på underlaget för att inte smetas ut, och helst finnas i 2-3 olika lila nyanser.

Kommentarer

  • Hej Sara-Maria!

    Det låter som ett kreativt och inspirerande projekt!
    Vi har vattenfasta alkoholbaserade märkpennor: Märkpennor som du ser här, men det är kanske inte rätt nyanser? Risk finns även att man ser svaga ränder efter pennorna, beroende på hur tapeten suger in färgen.
    Det absolut bästa vore att måla med t ex Hobbylack som finns i matt eller blank finish, Hobbylack Blank  Hobbylack Matt
    Då kan man blanda fram olika lila nyanser som passar perfekt (blanda med vitt) och även jobba lite med olika nyanser i samma blomma.
    Använd en vanlig hobbypensel med syntetborst t ex detta Pensel set så har man penslar för små detaljer och lite större detaljer. Måla tunnare lager med färg och hellre 2 lager, än ett tjockt. Går naturligtvis att köpa penslar en och en också.

    Lycka till!

    Ingela
    Product Development