Pärltråd vit 0,5 mm 48 m

kan man använda denna tråd till små armband? Eller är det nilontråd man ska använda istället?

Kommentarer

  • Hej Emelie,
    Tack för din fråga.
    Den tråden du ar bifogat fungerar jättebra till våra minsta pärlor. Den är inte elastisk så du kommer att behöva fästa ett lås om det ska användas till armband.
    Jag kan även rekomendera 310204 som är en elastisk tråd som också fungerar bra till våra små pärlor. Med denna tråden kan du bara knyta ändarna om du vill ha ett mer enkelt armband.
    Ha en bra dag

    MVH
    Helena

    Helena Product Developer
  • Hej tack att ni svarade så tidigt. men den tråden jag skickade till er funkar det att använda sån här att västa armbandet med
  • Hejsan Emelie,
    Har du någon bild på klämman du vill fästa armbandet med?

    MVH
    Helena
    Helena Product Developer
  • Hej Emelie,
    Den klämman du har skickat bild på använder man mest på en wire. Det kanske skulle kunna funka tillfälligt men jag är rädd att tråden åker ut efter användning.
    Jag hade använt en knutgömma för att avsluta armbandet tex 310609.Sen hade jag fäst på ett riktigt lås

    MVH
    Helena
    Helena Product Developer