Pärlband

Om det står så här
" Elastisk smycketråd 10m transp

Elastisk smycketråd av nylon, Ø 0,5 mm. Bra till pärlor o.d. Transparent - rullen innehåller 10 meter tråd."

Betyder det att det inte är stumt utan man kan göra armband till barn med detta och det strechar sig lite? Om inte vilken smyckestråd är tunn och stretch-bar?

Kommentarer

  • Hej Nathalie!
    Tack för ditt mail.
    Det stämmer fint att tråden är elastisk och stretchar sig en aning. Det behövs inget lås utan det går bra att knyta tråden med dubbla knutar och en liten "limdutt" på knuten. Eller så använder du en krymppärla att låsa med.
    Lycka till och hör gärna av dig igen om du har fler frågor.
    Ha en fin dag!
    Mvh
    Malin
    Product Development