Markers till skinnskor?

Fungerar Panduro Markers 20-pack på läder skor? Vill gärna måla mina air force 1 men hittar inga pennor fungerar dessa

Kommentarer

  • Hej Julia,

    Tack för att du kontaktade oss!
    Nej, dessa markers är inte ultimata för skinnskor: Man behöver måla flera lager med färg, det blir gärna lite randigt, pennorna är transparenta, så de syns bäst på vita skor.
    Ett annat alternativ är Posca pennorna som ger ett täckande jämnt resultat, men behöver ett lager med spraylack för att hålla i väder och vind. T ex 371248. Skydda gummisulan vid sprayningen. Spraya bara ett tunt lager på ca 25-30 cm avstånd.

    Tänk på att skorna måste rengöras noga före målningen, så det inte är något fett kvar på skinnet, annars fäster inte färgen.

    Ha en fortsatt fin dag!
    Ingela
    Product Development