Tål Hobbylack vattenstänk?

Undrar om ert hobbylack (matt eller glossy) tål vattenstänk efter att det torkat, eller resulterar vattenstänk i att färgen löser upp sig och börjar kladda igen?

Kommentarer

  • Hej Sofia,

    Tack för att du hörde av dig till oss!

    Jadå, både Hobbylack Gloss och Matt, är vattenfasta när de har torkat, och tål alltså vattenstänk. Färgen kommer inte att lösa upp sig.

    Önskar dig en fin dag!
    Ingela
    Product Development
  • Kan färgen försvinna om man tvättar i en tvättmaskin från belle
    Belle
  • Hej Belle,
    Tack för din fråga!

    Om färgen sitter på textil är det väldigt svårt att få bort den, då den torkade färgen blir som en "plasthinna". Vid tvätt i tvättmaskin flera gånger kan färgen börja flagna av, men av egen erfarenhet så sitter den riktigt hårt om jag t.ex. råkat spilla hobbylack på ett plagg.
    Jag rekommenderar inte att måla med hobbylack på textil för ett hållbart resultat - då är t.ex. våra textilfärger ett mycket bättre alternativ.

    vänliga hälsningar,
    Timara Product Developer