Palette textilfärg

Hej! Det står att färgen självfixerar efter 14 dagar. Är den lika härdig om en låter den självfixera som den är om en fixerar med värme?

Kommentarer

  • Hej Magdalena,

    Tack för att du hörde av dig till oss!
    Ja, den blir lika härdigt om Palett textilfärg för ljusa tyger, får "självhärda" i 14 dagar. OBS! Detta gäller endast den textilfärg för ljusa tyger, inte den för mörka tyger, den måste fortfarande härdas med strykjärn.

    Önskar dig en fin dag!

    Ingela

    Product Development