Vilket material är det i silverfärgade smyckesdelar?

Hej!
Jag undrar vad det generellt är för material smyckedelarna (ex. kedjor, lås, ringöglor mm) som benämns som silverfärgad metall är tillverkade av. Då inte de i sterlingsilver, de talar ju för sig själva.

Tack!

Kommentarer

  • Hej Sandra,

    Tack för din fråga. Det kan vara olika typer av metallegeringar i våra olika smyckesdelar. Många av de silverfärgade är gjorda av stål eller sterlingsilver men det förekommer även andra legeringar. Är det någon särskild artikel som du undrar över så får du gärna återkomma med artikelnumret så ska vi ta reda på vad det är för material i just dessa.

    Trevlig helg!
    /Ida
    Regulatory Environmental and Regulatory Affairs