Målning

Hej kan man skapa 3d effekter på en akryl målning med Akrylmedium/fernissa Liquitex alltså kan man använda den som modeling paste ?

Kommentarer

  • Hej Demet,

    Tack för din fråga!

    Nej, du kan inte använda Akrylmedium/fernissa Liquitex, som en Modeling paste. Mediumet är för tunt.
    Det krävs en Modelling paste för att göra 3D effekter på en målning utan att det sjunker ihop.
    En del akrylfärger håller dock formen ganska bra i sig själva om t ex Amsterdam akrylfärger . De sjunker inte ihop så mycket utan håller formen ganska bra.  Så det beror lite på vad man ska göra :-)

    Lycka till med målandet!

    Ingela

    Product Development