Maling til terracotta krukker?

Hejsa,

Jeg skal bruge noget maling til mine terracotta krukker. Det er indendørs krukker, så det behøver ikke kunne modstå vind og vejr.

Jeg kunne godt tænke mig en helt ensartet og mat finish.
Har I nogle produkter I kan anbefale til det formål?:-)

Med venlig hilsen

Emilie

Kommentarer

  • Hej Emelie,

    Tack för din fråga!
    Du kan måla Terrakottakrukor med olika färger t ex Hobbylack Matt ( som har en matt finish) eller No Limit sprayerna som har en sidenmatt finish. Förutsatt att krukan inte är glaserad (har en blank yta).
    Ska du plantera direkt i krukan, tänk på att lacka även insidan, undersidan, så fukt inte tränger in terrakottan, lacka med t ex 244356 blank Oceanlack. Annars kan fukten påverka färgen på krukans utsida, och göra att färgen flagar av.

    Önskar dig en fin sommardag!
    Ingela
    Product Development