Vilken slags färger kan jag måla med på plast?

Vilka färger fäster bra på plast?

Kommentarer

  • Hej Jenny,

    Tack för din fråga!

    Plast är ett svårt material, och det finns ju också flera olika plast sorter att förhålla sig till.
    Den färg som vi har som fäster bäst är antingen Revell färg som är lösningsmedelsbaserad emaljfärg som penslas på, eller vår spray No Limit , men då ska Primern för plast användas före målningen.

    Önskar dig en fortsatt fin dag!
    Ingela
    Product Development
  • Hej!
    Jag kan inte längre hitta Humbrol lack till salu i er butik. Vad använder jag istället? Verkar inte finnas något likvärdigt.

    Mvh
    Emelie

  • Hej Emelie,

    Tack för din fråga!
    Just nu har vi försäljnings stoppat Humbrol pga av märkningen på produkten. Vi ser oss om efter likvärdiga alternativ.

    Varmt välkommen tillbaka om du har ytterligare frågor!

    Product Development