Måla om en glacerad utomhuskruka, vilken färg ska jag använda?

Hej, jag har en gammalglacerad utmohuskruka som jag skulle vilja måla om. Vad kan jag använda för färg för att den ska klara regn och vind?

Kommentarer

  • Hej Martine,

    Tack för att du hörde av dig till oss!
    Du kan använda vår sprayfärg No Limit. No Limit . Använd en Universal primer före själva målningen, 121024. Tänk på att krukan ska vara helt ren och torr före målningen. Är krukan väldigt blank, kan du slipa lätt med ett fint slippapper för att rugga upp ytan. Spraya på ett avstånd av 20-25 cm, och spraya endast tunna färglager och hellre flera färglager, annat är det lätt att färgen börjar rinna. Avsluta med en skyddslack: 121026 (blank) eller 121027 ( matt).

    Lycka till med din kruka!
    Ingela
    Product Development