Måla ett kubb-spel med självlysande färg

Har ett kubb-spel i trä som jag vill göra självlysande. Undrar om nån av era färger löser uppgiften. Undrar också om det går att ha en annan färg under som syns på dagen. Och till sist hur mycket färg ni tror att det går åt.

Kommentarer

  • Hej
    Vad roligt att måla kubb-spel. Vi har en färg 244916 Självlysande färg 85 ml som skulle fungera till ditt project. Du bör nog måla ett par strykningar för att få full effekt och kom ihåg att låta kubbet stå ute under dagen så färgen laddas av ljuset så den sen kan lysa å kvällen. Jag tror det går åt en del färg till ett helt kubb så det kunde varit en lösning att måla toppen och ett par cm ner i självlysande färger och resten i färger som syns på dagen, isf räcker det nog med en flaska tror jag.
    Lycka till.
    smil, Synnöve
    Product Development