Hur lång är leveranstiden när man beställer till butik?

Hej, ungefär hur lång leveranstid är der när man beställer till butik?

Kommentarer

  • Hej Anna!

    Tack för en bra fråga. Väljer du att få din paket levererad till Panduro-butik är leveranstiden 4-8 vardagar beroende på när den valda butiken har sina leveransdagar.

    Du får ett SMS så snart din paket finns klar att hämta i butiken och du tar med din legitimation och visar precis som på ett vanligt utlämningsställe.

    Frakten är gratis vid order över 100 kr när du väljer leverans till butik.

    Ha en trevlig dag och välkommen med din beställning!

    Med vänlig hälsning,
  • Hej, jag undrar ifall man kan beställa till en affär som inte är en Panduro, men som har en Panduro del? Nordsjö Idé & Design har det i Alingsås nämligen.
  • Hej Alexandra!

    Om man beställer varor till ett värde över 100:- ifrån Panduros hemsidor i Sverige och Danmark kan man välja att få sitt Click & Collect paket levererat fraktfritt till en av våra Panduro butiker.

    Denna tjänsten fungerar endast till våra egna butiker eftersom vi har frekventa leveranser varje vecka till dem. Click & Collect paketen läggs på butikernas pallar och är därför även ett klimatsmart leveransval. :-)

    Nordsjö Idé & Design, Alingsås, kan säkert också hjälpa dig men då får du komma överens och beställa via dem.

    Ett annat alternativ är att boka den nya tjänsten hemleverans.

    Lycka till!
  • Hej!
    Jag har beställt varor för över 100kr men får inte upp alternativet "leverera till butik" utan endast hemleverans. Hur gör jag då?
  • Hej Hanna!

    Tack för att du hör av dig till oss. Vi beklagar att du haft problem när du skulle göra din online beställning och välja leveransalternativ. Leveransalternativen kommer upp när du fyllt i samtliga kontaktuppgifter. Kan det ev vara det som orsakat problemet? Vi har inte några kända tekniska problem just nu men undersöker saken. Prova gärna att byta webläsare.

    Kvarstår ditt problem så kontakta oss på 040-223070 eller mejl till customercare@panduro.se så hjälper vi dig vidare.

    Önskar dig en trevlig dag och välkommen åter!

    Med vänlig hälsning,
  • Hej!
    När jag väljer "leverans till butik" finns det bara alternativen Borlänge och Alingsås. Går det inte att få levererat till andra städer som t ex Uppsala?

  • Hej Ulrica!

    Tack för din fråga. Vill du få ditt paket levererat till butik i Uppsala ber vi dig ta direktkontakt med butiken. De hjälper dig gärna att ta hem de artiklar du önskar och du gör då en överenskommelse med butiken och betalningen sker även genom dem. Uppsala är en av våra partnerbutiker och inte en egen Panduro-butik därav kommer inte butiken upp som ett alternativ i web-shopen.

    Gränbystadens galleria, 018-241550
    Upsala Färg, city  018-183120

    Hoppas du hittar ett alternativ som passar dig.

    Med vänlig hälsning,

  • Hej!
    Hur länge ligger mitt paket kvar för hämtning i butik?
  • Hej Christina!

    Tack för en bra fråga. Ditt paket ligger kvar 14 dagar innan det går i retur till vårt huvudlager. Önskar du förlänga tiden går det utmärkt att ta kontakt med butiken så hjälper det till att förlänga datumen. Du hittar alla kontaktuppgifter till våra butiker, här

    Varmt välkommen!

    Med vänlig hälsning,
  • Hej!
    Den 13 oktober (2 veckor sedan!) gjorde jag en besällning och välde ”hamta i butik”, men min beställning är fortfarande ” Under expediering” och jag har inte fått mer information.

    Jag mailade Customer Care för fyra dagar sedan men har inte fått svar.
    Enligt din hemsida, skickar ni varor inom 2-4 vardagar och och svarar mailfrågor inom 48 timmar, men tyvärr är det inte sant. Jag är väldigt besviken.

    Hur kan jag veta var är min beställning? Och när kan jag hämta det?
  • Hej Sofia!

    Tack för ditt inlägg. Vi har undersökt ditt ärende och kan se att ditt paket är leveransförsenat men är på väg att skickas ut till Kreatimabutiken som du har valt som leveransställe. Vi beklagar den långa leveranstiden denna gång. Så snart ditt paket finns klart att hämta kommer du att få ett SMS av butiken.

    Varmt välkommen att höra av dig igen om du har ytterligare frågor etc.

    Med vänlig hälsning,