Leverans till butik och Retur

Om jag beställer online med Leveransvalet att hämta i butik, kan jag då göra retur i butik kostnadsfritt?

Kommentarer

  • Hej!

    Vilken bra fråga!

    Eftersom Panduro samarbetar med Klarna är det Klarna som du gjort en överenskommelse med kort- eller fakturaköp som betalsätt. Om du returnerar dina varor är det Klarna som ska göra en återbetalning till dig.

    Våra butikskassor är i dagsläget inte kopplade till Klarna så därför behöver du fylla i det medföljande returformuläret och fästa den medföljande retursedeln på din försändelse och lämna in på ett DHL-utlämningsställe. Så snart din försändelse kommer till vår retur- och reklamationsavdelning registreras detta och Klarna blir automatiskt aviserade så de kan refundera hela eller delar av ditt köp.

    Detta förfaringssätt kan verka omständigt men har sin grund i att Panduro håller och arbetar seriöst med de avtal vi ingår samt uppfyller krav och regler för att bland annat motverka penningtvätt.
    Lenita Customer Care