Vad kan jag använda för lera till kaffemugg och vas?

Hej,
Min dotter hade tänkt att göra en kaffemugg och en vas som julklapp och nu undrar jag vad det finns för lersorter som skulle passa till de 2 ändamålen? Vad jag förstår, fungerar det inte med lufttorkande lera. Skulle det kanske gå att använda betonglera till vasen, men kan det användas till kaffemugg?

Kommentarer

  • Hej Juha,

    Tack för att du hör av dig till oss. Tyvärr så har vi ingen lera som man kan använda till att göra muggar av. Våra leror är inte livsmedelsgodkända.
    Betongleran fungerar fint till att göra en vas av. Om det ska blir en större vas, så kan det vara bra att använda sig utav en grundform, gjord av exempelvis hönsnät.
    Det är även bra att lacka den efter härdning, med Colour fix, för bäst hållbarhet.

    Önskar dig en fin dag!
    Mvh Annika
    Product Development