Kan man måla på lufttorkande lera?

Hej! Kan man gör ljuslyktor av lufttorkande lera och sedan måla dem med hobbyfärg?

Kommentarer

  • Hej Emma,

    Tack för ditt email!
    Ja, man kan måla på lufttorkad lera med Hobbylack . Leran måste dock vara helt torr. Du kan dock inte göra en ljuslykta, där ljuset är helt inneslutet, då kommer "taket" att brännas av ljuset och även färgen.
    Tänk även på att aldrig lämna levande ljus obevakade.

    Önskar dig en fortsatt fin dag!
    Ingela
    Product Development
  • Om man gör något av lufttorkande lera som inte gör så mkt om det krackelerar... kan man då även måla på leran innan den torkat?
    therese
  • Hej Therese,

    Tack för ditt mejl. Leran måste vara helt genomtorr innan man målar på den.

    Ha en fin dag!
    Mvh Annika
    Product Development