Penslar till Läder färg 🖌?

Vilka penslar bör man använda om man ska måla på läder skor med läder färg?

Kommentarer

  • Hej Tilda,

    Tack för din fråga!

    Är det däremot denna typ av läderfärg: Narvsvarta så läggs färgen på med en trasa eller svamp. Används för att färga in hela skon, ej mönstermålning.
    Är det denna typ av färg: Läderfärg , kan man lägga på med en pensel med akrylborst t ex 180030 eller svamp, var noga med att använda 107728 Läderfett efteråt för att skydda färgen, annars kommer den inte att hålla.

    Hoppas att det var svar på din fråga!
    Önskar dig en fin dag!
    Ingela
    Product Development