Vilken plast är det i kontaktplast?

1) Vad är det för plast i kontaktplasten ni säljer? Oroar mig för PVC.

Kommentarer

  • Hej Evelina,

    Vi har flera olika typer av kontaktplast från olika varumärken. De är till verkade av lite olika plaster. Vissa av dem är tillverkade av PVC och andra av exempelvis PET. De flesta av de PVC-baserade kontaktplasterna är testade för innehåll av skadliga ftalater (mjukgörare) som är den största risken med PVC plast.

    Om det är något särskild artikel som du undrar över får du gärna återkomma så ska undersöka det åt dig.

    Ha en fin dag!
    /Ida

    Regulatory Environmental and Regulatory Affairs