Innehåller Rainbow Loom ftalater?

Innehåller Rainbow Loom carcinogena  ftalater? Det har rapporterats hos vissa producenter.

Kommentarer

  • Hej Anders,

    Nej, produkten Rainbow Loom innehåller inte några skadliga ftalater. Produkten är testad och fri från ett antal andra skadliga kemiska ämnen som kan vara en risk i denna typ av produkt däribland ftalater. Eftersom produkten är en leksak uppfyller den självklart även kraven i lagstiftningen som gäller för leksaker i EU (Leksaksdirektivet). Den är testad och godkänd enligt ett antal teststandarder som gäller för leksaker (EN 71 standarder).

    Ha en fin dag!

    Regulatory Environmental and Regulatory Affairs
  • Hej!

    OK, tack. Vad är de tillverkade av?

    Ha en fin dag du också.
  • Hej!

    Materialet i gummibanden är TPR (termoplastiskt gummi) och banden är latexfria.

    /Ida

    Regulatory Environmental and Regulatory Affairs