Kan jag använda Inkjet transfer på funktionsmaterial?

Hej,
Jag undrar om man kan använda inkjet transfer på t-shirts i funktionsmaterial, t.ex. polyester?
Vänligen,
Klara

Kommentarer

  • Hejsan Klara,
    Tack för din fråga!
    När du pressar på ditt tryck så måste du pressa med hög värme för att trycket ska fastna ordentligt. Polyester är en plastfiber som smälter vid hög värme.
    Det bästa resultatet får du på 100% bomull. så jag skulle inte rekommendera dig att fästa trycket på funktionsplagg.
    MVH
    Helena
    Helena Product Developer