Innehåller era Play dough leror några animaliska ingredienser?

Hejsan! Innehåller era play dough några animaliska ingredienser? Tänker framförallt på vilken färg de är färgade med. Tex detta kit https://panduro.com/sv-se/produkter/barn-junior/lera/diy-kit/panduro-dough-lera-fabriksset-485804

Kommentarer

  • Hej Elin,
    Tack för din fråga!
    Jag har kollat igenom ingredienserna på dessa leror och nej ingen av dem ser ut ha ett animaliskt ursprung. Jag ska bara få det bekräftat av vår leverantör men om du inte hör något mer så är det som gäller.

    Ha en fin dag!

    /Marcus
    Regulatory Environmental and Regulatory Affairs