Hobbylack gloss på porslin?

Kan man måla på porslin med hobbylack gloss.
Då porslin inte är ett sugande material

Kommentarer

  • Hej Gert!

    Tack för din fråga!
    Rent tekniskt går det att mäla mönster på porslin med Hobbylack Gloss. Det blir inte så snyggt att täckmåla. Nackdelen är att det inte håller i disk av något slag, så det är bara på prydnadsföremål det fungerar.
    Vill man kunna diska porslinet så rekommenderar vi Porcelaine 150 färgerna. Tänk att det är mycket viktigt att porslinet rengörs med diskmedel och vatten och torkas noga. Ta ej heller på porslinet just där som det ska målas, då blir det fettfläckar och färgen fäster sämre. Måla ej heller på ytor som kommer i kontakt med mat, då kommer färgen så småningom att lossna.

    Lycka till med ditt projekt!
    Ingela
    Product Development