Hand and foot casting

Hur mycket räknas som 1 del vatten? Står man ska ha det och blanda pulvren med men vet inte om det är liter eller dl

Kommentarer

  • Hej Patricia,

    Tack för ditt mejl. Det kan vara exempelvis, en kopp eller ett decilitermått.
    Det viktiga är bara att man använder samma mått/kopp till både vattnet och pulvret.
    Anpassa mängden efter hur stort föremål du ska avgjuta.
    Till Creaformmassan (Alginatet) blandar man 3 delar vatten och 1 del Creaform pulver. (För dubbelt så stor mängd 6 delar vatten och 2 delar Creaform)
    Obs! Viktigt att vattnet inte är för varmt. Det får inte vara varmare än rumstemperatur, då stelnar massan för fort.
    Till Artestone (Gipset) blandar man 1 del vatten och 4 delar Artestone pulver.

    Hoppas att detta var till hjälp och lycka till med ditt projekt!

    Mvh
    Annika
    Product Development