Tråd för att göra halsband med rocaille pärlor

Hej, Jag skulle vilja börja göra egna halsband av pärlor i olika sorter men främst rocaillespärlor. Vad är det jag behöver ha och vilka storlekar på pärlorna är enklast att börja med om man är nybörjare?

Kommentarer

  • Hej Emma,
    Tack för din fråga!
    Våra rocaille pärlor har bra hål oavsett vilken storlek du väljer. Det är lättare jul större pärlor du tar. Tänk på att de pärlorna som har storleken 6/0 är den stora och 9/0 är den lilla.
    Det är svårt att säga exakt vilken tråd du ska använda får de har olika användningsområden
    310298 & 310282 är två bra elastiska trådar som man trär upp pärlorna och sen bara knyter en knut så är armband eller halsbandet klart.
    Annars är vår smyckeswire tex 310309 väldigt bra om du vill ha lite stabilitet på halsband eller armband.
    Ha en bra dag och lycka till med din smycketillverkning.
    MVH
    Helena
    Helena Product Developer
  • Hej Emma,
    Tack för din fråga!
    Våra rocaille pärlor har bra hål oavsett vilken storlek du väljer. Det är lättare jul större pärlor du tar. Tänk på att de pärlorna som har storleken 6/0 är den stora och 9/0 är den lilla.
    Det är svårt att säga exakt vilken tråd du ska använda får de har olika användningsområden
    310298 & 310282 är två bra elastiska trådar som man trär upp pärlorna och sen bara knyter en knut så är armband eller halsbandet klart.
    Annars är vår smyckeswire tex 310309 väldigt bra om du vill ha lite stabilitet på halsband eller armband.
    Ha en bra dag och lycka till med din smycketillverkning.
    MVH
    Helena
    Helena Product Developer