Hur gör jag för att fixera glitter?

Hej,

Jag köpte era glashjärtan och dekorerade utanpå med glitter. De glittrar ju dock av sig ganska mycket, finns det något man kan göra för att fixera glittret bättre? Spraylim utanpå?

Kommentarer

  • Hej Ingrid,

    Tack för ditt email!
    Det är bättre att använda någon typ av lack, t ex Oceanlack blank den finns även i en pumpsprayflaska Spraylack . Lacken tar dock något lite av glittereffekten samtidigt som den fixerar glittret. Spraylim tar ännu mer av glittereffekten om man sprayar det ovanpå glittret. Pensla/spraya bara ett tunt lager med lack.
    Lycka till med dina julgranskulor!

    Ha en härlig dag!
    Ingela
    Product Development