Glas- och porslinspennor utan härdning, finns det?

Hej!
Jag ska måla på en glasskiva som jag ska sätta upp som en tavla. Jag har tänkt använda era glas- och porslinspennor, men glasskivan kommer inte att få plats i ugnen så jag kan inte härda den. Går det att använda klarlack ovanpå istället? Eller kommer färgerna att flyta ut då?
Malin

Kommentarer

  • Hej Malin,

    Tack för din fråga!
    Du kan bara låta bli att härda glasskivan, ska den bara sitta på väggen, utan komma i kontakt med vatten eller annan hantering, så går det bra ändå.
    Jag rekommenderar inte att lacka ovanpå, då kan färgen flyta ut pga av fukten.
    Tips! Man kan även rita med Posca pennor, då gäller sak samma, ska ej komma i kontakt med vatten eller annan hantering ( som kan repa motivet)

    Lycka till med din tavla!
    Ingela
    Product Development