Säljer ni giftfria (trä)pärlor till barn?

Hej
Jag undrar om ni har giftfria pärlor till barn i ert sortiment? (Till halsband tex)

Kommentarer

  • Hej Maria,

    I Panduros Barn och Junior sortiment kan du hitta ett antal olika träpärlor som passar utmärkt för barn att göra egna smycken av.

    Alla pärlor i Panduros Barn och Junior sortiment är leksaker och följer därmed självklart den lagstiftningen som gäller för leksaker i EU (Leksaksdirektivet). Det innebär att de är testade och godkända enligt ett antal teststandarder som gäller för leksaker (EN 71 standarder). Dessa tester innefattar bland annat tester av skadlig tungmetaller.

    Ha en fin dag!
    Med vänlig hälsning, Ida

    Regulatory Environmental and Regulatory Affairs