Hur fungerar Palett textilfärg på jeans?

Hej! Jag undrar om er textilfärg fungerar på jeans (blå) och i sådana fall ska jag ha ljus eller mörk?

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för din fråga!

    Ja, Palett textilfärg fungerar att måla ett mönster på jeans av bomull eller en bomullsblandning.
    Är det mörkblå jeans, rekommenderar vi Palett textilfärg för mörka tyger och om det är mycket ljusblå färg, antingen Palett textilfärg för ljusa tyger eller färgen för mörka tyger. Det beror på vilken nyans man väljer: Väljer man gul, kan det vara bättre att välja färgen för mörka tyger, väljer man t ex mörk blå, kan det fungera med färgen för ljusa tyger.
    Tänk på att jeansen ska vara nytvättade före målningen.

    Vill man färga in jeansen helt kan man använda Dylon textilfärg , men ursprungsfärgen påverkar resultatet, men kan t ex inte färga in mörkblå jeans till ljusare nyans med ett bra resultat.

    Ha en fortsatt bra dag!

    Ingela

    Product Development