Klarar kontaktplasten av fukt/vatten?

Hej,
Jag har en fråga angående artikel: 103257.
Har sett att många använder den på köksbänkar, men min fråga är om den klarar av fukt/vatten som kan komma från diskhon samt värme? Eller bör man då skaffa en som är gjord för just bänkskivor i kök.

Kommentarer

  • Hej Michelle,

    Tack för ditt mejl.
    Kontaktplasten tål fukt/ vatten. Det är skarvarna/ kanterna som man får vara försiktig med, så att det inte kommer inte fukt där.
    Den tål dock inte värme från kastruller mm.
    Vi rekommenderar i första hand kontaktplasten till skåpsluckor, hyllor mm.
    Men som sagt, så är det många som klär sina bänkskivor med kontaktplast och är jättenöjda. Så är man bara försiktig, så kan det fungera.

    Önskar dig en bra dag!
    Mvh Annika
    Product Development