Vad ska man fixera glitter med?

Jag har sprejat julgranskulor av metalltrådar med silver- (art.nr. 121022) och glitterspray (art.nr. 244132). När jag tog fram kulorna upptäckte jag att glittret lossnat. (De har förvarats i enskilda påsar.) Jag behöver alltså fixera glittersprayen med något. Lack? Vilket skulle ni rekommendera (som alltså inte löser upp den underliggande färgen)? Tack på förhand!

Kommentarer

  • Hej Shangin,

    Tack för din fråga!
    När man sprayar med Glitterspray, kan lite glitter falla av, när man hanterar det som är sprayat, t ex lägger i påsar etc. . Man kan spraya med en 121026 No Limit spraylack, men bara ett tunt lager. Ju tjockare lager med lack, desto mer tar man bort av glitter effekten. Man kan även pensla på 244356 Oceanlack Blank, men samma gäller här, bara ett tunt lager med lack.
    Ingen av dessa lacker löser upp den underliggande sprayen.

    Ha en fortsatt fin dag!
    Ingela
    Product Development