Fernissa till oljemålning

Hej. Jag är intresserad av en slutfernissa att fräscha upp en gammal oljemålning 50x65 cm med. Vilken produkt rekommenderar ni?

Kommentarer

  • Hej Jan!

    Tack för din fråga!
    Vi har t ex dessa slutfernissor för oljefärg: Blank fernissa , Sidenmatt fernissa , Matt fernissa
    Den sidenmatta fernissan är en sprayfernissa, de övriga penslas på.
    Lycka till med din målning!
    Ingela
    Product Development
  • Hej!
    Var inne på Panduro idag och bad om en sprayburk fernissa till akvarellmålningar. De sålde W&N proffessional matt varning till mig. Men funkar det verkligen till akvarell? När jag kom hem såg jag att det stod att det var för oljemålning och akryl...
  • Hej!

    Tack för att du hör av dig till oss. Vi beklagar att det har skett ett missförstånd i samband med att du köpte sprayburken. Självklart går det fint att byta sprayen. Vilken butik har du varit i?

    Önskar dig en trevlig dag och ser framemot att höra ifrån dig igen!

    Med vänlig hälsning,