Vilken färg kan jag använda till gummistövlar?

Hej!
Jag skulle vilja måla på mina gummistövlar, men jag vet inte riktigt vilken färg jag ska köpa.
Vad rekommenderar ni?
Tack på förhand! Mvh Emma

Kommentarer

  • Hej Lina,

    Tack för din fråga!
    Är det ljusare gummistövlar, så skulle jag rekommendera någon permanentpenna t ex 820072. De syns dock inte på mörka stövlar.
    Man kan även måla med Outdoor Craft paint.

    Tänk på att gummistövlarna måste vara helt rena och torra. Gummi är ett svårt material för färg att fästa på. Färgen kan mekaniskt slitas bort med tiden.

    Ha en fin dag!
    Ingela

    Product Development