Färgval för pouring tekniker, vilken färg ska man välja?

Kan jag använda vilken färg som helst och blanda ut med pouring medium alt floetrol för t ex målning med pouring teknik, även med silikon?
Det går ju åt väldigt mkt färg så ”premixed” blir ett väldigt dyrt alternativ…
Tack på förhand!
Jessica

Kommentarer

  • Hej Jessica!

    Tack för din fråga!
    Så kul att du vill hålla på med pouring, det är så roligt!!
    Man kan blanda vanligt konstnärs akrylfärg med pouring medium, lite vatten, några droppar silikon enligt anvisningar för resp teknik. Det viktiga är att man inte använder en akrylfärg som är för tjock i konsistensen, som tex en heavy body ( tjock akrylfärg). Då blir det svårt att röra ut färgen jämnt och fint.
    Vi rekommenderar vår egen Panduro Acrylic Matt för pouring, den är tunnare i konsistensen är Panduro Acrylic Gloss ( som är en Heavy body). Panduro Acrylic matt hittar du här Även andra märken som t ex Galeria, Amsterdam går bra att använda.
    Många tips hittar du här i denna bok: 602333

    Lycka till med din pouring och varmt välkommen tillbaka om du har ytterligare funderingar.

    Ingela

    Product Development
  • Tusen tack för snabbt svar!
    Nu har jag lagt en stor beställning:)
    Jessica Sjöström
  • Hej Jessica,

    Så kul och ha det så kul med din "pouring" !!
    Product Development