Färga med Dylon textilfärg

Vid ett tillfälle färgade jag 3 identiska plagg med 1 paket oliver green och 1 paket tropical green i en tvättmaskin. Om jag nu endast ska färga 1 plagg (som är identiskt med dem andra), hur mycket färg ska jag då använda för att få samma nyans på mitt plagg som de övriga 3.

Kommentarer

  • Hej Jonatan,

    Tack för att du hörde av dig till oss!

    Om det är så att dessa 3 plagg som du färgade först, vägde ganska mycket, kan det vara så att om du färgar bara 1 plagg med samma färgblandning, att plagget får ett mörkare resultat.
    Det kan alltså vara svårt att få fram exakt samma nyans, när det inte är samma typ/mängd av plagg som färgas in igen.

    Hör gärna av dig om du undrar över något mer

    Ha en bra dag!
    Ingela
    Product Development