Vilken färg kan jag använda till stenmålning?

Hej!
Jag älskar att måla på stenar och har då använt eran färg ”outdoor craft paint” som funkat jättebra! Men den verkar inte finnas i särskilt många kulörer, förutom i dom små startpaketen med 6x20 ml burkar som ju inte räcker långt... Jag undrar om ni kommer att få hem mer av denna sorts färg (tex rött inför julen)? Eller finns det någon annan färg jag kan använda istället till min stenmålning? Jag vill att mina stenar ska tåla att stå utomhus. 😀

Kommentarer

  • Hej Helena,

    Tack för ditt email!
    Så kul att du tycker om att måla stenar!
    Tyvärr kommer det inte fler kulörer i Outdoor Craft Paint just nu.
    Jag skulle nog kunna rekommendera Hobbylack till stenarna, (klarar väder och vind ganska bra, men kanske inte under flera år) här finns det en massa olika färger, och man kan välja mellan Hobbylack Gloss och Hobbylack Matt.
    Man kan om man vill lacka med en Skyddslack ovanpå den helt torra färgen.
    Har du provat på "Pouring" på stenar? det är jätteroligt och det blir fantastiska mönster.Pouring på sten

    Lycka till med ditt stenmåleri.
    Product Development
  • Hej
    Kommentarerna ovanför var för stenar utomhus men vad rekommenderar ni för färger så barnen kan måla stenar och ha i hyllan hemma?
  • Hej Lisa,

    Är det enbart färgen som man vill ha skulle jag rekommendera 250020, det är samma färg som vi har i vårat kit 882007 och där ingår dessutom lite roliga saker att dekorera stenarna med 😀  Färgen är testad och lämplig för barn

    hoppas ni får en trevlig sommar

    Vänliga hälsningar ,
    Lisa
    Product Development